|
Autor |
Wiadomość |
Wysłany:
Wto 19:15, 17 Cze 2008 |
yuya
Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 41 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: BB
|
|
|
|
|
zadanie 19
wiec tak, to jest zadanie transportowe i teraz liczysz wskaznik optymalnosci dla wezla (2,1)
i wskaznik optymalnosci liczy sie ze wzoru
u + v + koszt przewosu i wszystko to dla danego wezla
i teraz ja wyczailam ze to sie robi tak, ze jak masz podan wezel to liczby sa tozsame z tymi u i v, czyli masz wezel (2,1) czyli najpierw jest (u, v) czyli patrzysz na (u2, v1) i z tresci zadania to dodajesz
u2 = 3
v1 = -3
koszt przewozu dla tego węzła = 2
i dodajesz to wszystko
u2 + v1 + koszt = 3+(-3)+2= 2
czyli poprawna odp to d, bo zadna z odpowiedzi podanych nie jest prawidlowa
rozumiesz to?
gdybys miala podane ze chcesz obliczyc wskaznik optymalnosci dla wezla (1,3), gdzie dane sa takie same i koszt przewozu jest tez 2 to by to wygladalo tak:
u1 + v3 + koszt przewozu
Widzisz ta zaleznosc? tam gdzie masz w nawiasie pierwsze miejsce to bierzez u z taka liczba (2, ..) => (u2, ...) i odpowiadająca mu wartość, gdy masz drugie miejsce w nawiasie (..., 1) =) (..., v1) i odpowiadającą mu wartość, czyli jak masz (2,1) => (u2, v2)
jeśli dalej tego nie rozumiesz to moje mozliwosci pedagogiczne tu sie koncza
pozdrawiam
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Wysłany:
Wto 20:20, 17 Cze 2008 |
maomi
Dołączył: 13 Lut 2008
Posty: 12 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
Wysłany:
Wto 20:28, 17 Cze 2008 |
yuya
Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 41 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: BB
|
|
|
Wysłany:
Śro 7:43, 18 Cze 2008 |
Ina
Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 13 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
Wysłany:
Śro 8:31, 18 Cze 2008 |
yuya
Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 41 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: BB
|
|
|
|
|
ee no nie myślcie sobie że ja to wszystko wiem bo nie wiem..
co do zadania 3, 15 i 16 nie mam pojęcia, bo niby o tych warunkach kuhna-tuckera i o grach jest w pdfach, ale nie jest tam nic wytłumaczone i tego nie rozumiem... dlatego proponowałam, żeby do niego napisać z prośbą, żeby tego nie było, jako że nie mieliśmy okazji tego przerobić na ćwiczeniach... a więc i nie bardzo w praktyce umiemy to zastosować, na wykłady chodziłam, ale jakoś tego z wykładów nie pamiętam
co do zadania 12.. to w tym zadaniu stosujesz metodę podziałów i ograniczeń i tam chodzi o to, że jest nałożony warunek całkowitoliczbowości i to jest najważniejsze, warunek całkowitoliczbowości polega na tym, że muszą Ci wyjść w odpowiedzi liczby całkowite i teraz patrz: masz podane, że x1= 6,75 i x2=3 i pod dołem masz podane takie coś:
6=<x1=<100 - ograniczenie to dotyczy x1
0=<x2=<5 - ograniczenie to dotyczy x2
i teraz jeszcze masz bardzo ważną rzecz podaną, że x1, x2 są całkowite więc patrzysz:
x1 = 6,75 - więc to nie jest liczba całkowita więc na niej będziesz robić metodę podziału
x2 = 3 - jest to liczba całkowita więc tego nie bierzemy pod uwagę
Czyli doszliśmy do tego, że będziemy przekształcać x1, które nam wyszło 6,75
I teraz patrzysz na ograniczenie, które podano wcześniej, a które dotyczy x1
6=<x1=<100 - ograniczenie to dotyczy x1
więc skoro wyszło nam, że ograniczenie jest 6,75 to rozbijasz to na 2 ograniczenia - mniejsze i większe niż ta liczba
liczby całkowite mniejsze niż 6,75 to: 6, 5, 4.. itd., ale bierzemy pod uwagę tylko 6, bo tak jest w naszym ograniczeniu, że x1 zawiera się między 6 a 100
stąd mamy 1 podział 6=<x1=<6 że x1 musi być 6
a drugie ograniczenie jest większe, liczby całkowite większe od 6,75 to: 7, 8, 9, 10... aż do 100, bo tak jest w ograniczeniu, że x1 zawiera się między 6 a 100
stąd mamy 2 podział 7=<x2=<100 musi to być liczba z przedziału od 7 do 100
i w ten sposób masz odpowiedź D prawidłową
Później jeśli dalej wyjdą Ci liczby niecałkowite to możesz dokonywać kolejnych podziałów
W miarę logicznie to napisałam? da się zrozumieć? bo właściwie to nie jest takie skomplikowane...
a pozostałe zadania pozostają dla mnie czarną magią tzn. te o które pytałaś
|
|
|
|
|
|
|
|
Wysłany:
Śro 8:40, 18 Cze 2008 |
yuya
Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 41 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: BB
|
|
|
|
|
zadanie 10
I jak już masz o tej metodzie podziału i ograniczeń to podobne jest zadanie 10
tam masz podane takie dane:
x1 = 2,5
X2 = 2
x3 = 1,1
x4 = 3,1
i masz podane że x2, x3 - liczby całkowite, x1, x4 - liczby dowolne, więc:
x1 = 2,5 - liczba dowolna, nie bierzemy jej pod uwagę
X2 = 2 - liczba całkowita, warunek całkowitoliczbowości spełniony
x3 = 1,1 - liczba całkowita, warunek całkowitoliczbowości nie spełniony
x4 = 3,1 - liczba dowolna, nie bierzemy jej pod uwagę
i właśnie dlatego będziemy dokonywać podziału ze względu na zmienną x3 - odpowiedź C
TERAZ HIOPTETYCZNIE
przy założeniu, że x3 ma mieścić się w przedziale:
0=<x3=<5
i gdybyś miała podać ograniczenia byłoby to najprawdopodobniej:
Ograniczenie 1 : 0=<x3=<1
Ograniczenie 2 : 2=<x3=<5
Do zrozumienia to jest?
|
|
|
|
|
|
|
|
Wysłany:
Śro 8:54, 18 Cze 2008 |
Ina
Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 13 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
Wysłany:
Śro 9:28, 18 Cze 2008 |
yuya
Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 41 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: BB
|
|
|
Wysłany:
Śro 9:32, 18 Cze 2008 |
yuya
Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 41 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: BB
|
|
|
Wysłany:
Śro 9:34, 18 Cze 2008 |
yuya
Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 41 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: BB
|
|
|
Wysłany:
Śro 9:36, 18 Cze 2008 |
maomi
Dołączył: 13 Lut 2008
Posty: 12 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
Wysłany:
Śro 9:38, 18 Cze 2008 |
maomi
Dołączył: 13 Lut 2008
Posty: 12 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
Wysłany:
Śro 9:39, 18 Cze 2008 |
maomi
Dołączył: 13 Lut 2008
Posty: 12 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
Wysłany:
Śro 10:04, 18 Cze 2008 |
yuya
Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 41 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: BB
|
|
|
Wysłany:
Śro 12:06, 18 Cze 2008 |
_dooshka_
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 69 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
Forum www.ae07.fora.pl Strona Główna
-> Ogólny |